Română (RO)

DESPRE NOI

De ce un muzeu din comunism?

Cine este Moș Gerilă? De ce țineau bunicii spray-uri goale în vitrina din sufragerie? De ce aveam toți câte un pește peste mileul de pe televizor și o balerină grațioasă în vitrină? Ce este un alendelon? De ce încă se mai duc bătrânii cu ploconul la doctor? De ce e bine să știi pe cineva, care știe pe cineva? Pentru vizitatorii străini de toate vârstele care au auzit de Ceaușescu, de Casa Poporului, de Nadia Comăneci, chiar și de comunism ca regim politic, dar cu siguranță nu înțeleg cum e să stai la coadă pentru pâine sau să îți riști viața trecând Dunărea la sârbi cu o minge de volei ținută strâns în brațe, hainele de pe tine și speranța unei vieți mai bune…

Pentru generațiile tinere din România, care poate știu poveștile familiilor lor (părinți, bunici), au datele istorice, dar nu au o perspectivă completă care să îi ajute să înțeleagă, să-și găsească răspunsuri la multe întrebări… Pentru generațiile care au trăit în comunism. Ei sunt principalii actori. Ei au obiectele, ei au poveștile, ei au trăit totul. Și încă mai sunt printre noi, cu obiecte la care țin și povești de viață care TREBUIE SPUSE!

De ce un muzeu din comunism?

Despre noi

Alina Beteringhe

Ioana Bejan-Roată

Alina Beteringhe, antropolog și producător de film documentar, și Ioana Bejan-Roată, antreprenor: ”Am crescut în umbra comunismului, cu amintirile noastre de copil crescut pe cartele de pâine și orar special pentru curent și apă. Ne-am dorit acest muzeu pentru a deschide un dialog și a contribui la educarea non-formală a vizitatorilor, sperând ca prin poveștile și amintirile unei generații, să se găsească răspunsuri pentru generațiile care vin din urmă.”

MISIUNEA NOASTRĂ

Ne dorim să creăm un nou model de muzeu care să contribuie la educația non-formală prin interacțiune, emoție și implicare, atât din partea societății civile, cât și a autorităților și a reprezentanților mass-media.

Vom administra MAdC prin SC CINCINALA SRL, o întreprindere socială, care conform legii, presupune redirecționarea profitului către o misiune socială. Noi ne-am propus să sprijinim copiii din grupuri vulnerabile și să-i integrăm în comunitate prin programe dedicate, tabere, excursii, vizite la muzee etc.

Ne dorim ca în cinci ani MAdC să devină unul dintre cele mai importante obiective turistice din Brașov, generând profitul necesar pentru a crește afacerea și, implicit, misiunea și impactul social.

HARTA MUZEULUI

Pe acest website folosim cookies pentru ca tu să te bucuri de o experiență completă și îmbunătățită. Dacă vrei să afli mai multe despre cookies, dă click aici.